אסטרטגיה שיווקית של כלי רכב חשמליים
בפרק זה נפתח אסטרטגיה שיווקית המשקפת את האופן שבו אנו רוצים להיתפס בעיני לקוחותינו. זיהינו את המשתנים המבדילים וקהל היעד של המוצר השיווקי "BYD Imprint" שמעניין אותנו, אותו הצגנו בפרק הקודם והראינו במה הוא שונה ממוצרים דומים של מתחרים. באמצעות הנתונים הנ"ל נדע כיצד למקם את הדגם בצורה הטובה ביותר מול מוצרים דומים תוך שאיפה להגיע לתודעת הצרכן בצורה רחבה יותר, ובכך להותיר רושם מתמשך על מחשבותיו ורצונותיו של הצרכן. כפי שצוין קודם, קהל היעד הוא אנשים המחפשים ביטחון בנסיעות ארוכות ובנסיעות יומיומיות, בין אם מדובר במשפחות קטנות ובין אם מדובר באנשים שהולכים לבד. רכבי BYD Seal מיוצרים ומתוכננים מראש להטמיע חווית נהיגה המבוססת על סוללה חזקה במיוחד שעברה את מבחני הבטיחות המחמירים ביותר להתמודדות עם סביבות שונות.
פלחי שוק רלוונטיים
בפילוח שוק, אנו מתמקדים בקהל היעד המחפש תחזוקה נמוכה ובטיחות ברכב חשמלי. הצורך העיקרי של משתמשי BYD Seal הוא תחזוקה של רכבים חשמליים ללא חשש לנזק ולעלויות כלכליות גבוהות הנגרמות מרכבים חשמליים, כגון החלפת מצברים תכופה, נזקי חום וכו'. אנו בוחרים את המשתנים המבדילים המאפיינים את המודל שלנו בצורה הטובה ביותר ועל סמך משתנים אלו נציב את המודל שלנו מול מתחרים בטבלת המיצוב. בהתבסס על הצרכים של קהל היעד שלנו, המשתנים המבדילים שלנו הם: איכות הסוללה וטווח נסיעה מקסימלי. איכות המצבר משפיעה על ביצועי הרכב ועל כמות הנזק שהמצבר יכול לגרום, וטווח הנסיעה משפיע על רציפות הנסיעות למרחקים ארוכים של המשתמשים.
למאמר בנושא ניתוח שוק הרכב החשמלי בישראל לחץ כאן
מיצוב דגם הרכב החשמלי מול המתחרים
בהתבסס על נתונים אלו ברור שבמפת המיצוב נפרט שני משתנים בולטים של מודל BYD Seal, כלומר, בעיני קהל היעד, הוא ייתפס כמודל המספק בטיחות, החזק ביותר, והביצועים בעלויות הגבוהות ביותר. מפת המיצוב מציגה את התחרות בין המותגים, את מיצוב דגמי BYD Seal ביחס למתחרים, ואת המשתנים המבדילים של הצרכים העיקריים של קהל היעד. נהפוך את היתרונות שלנו כמותג ליתרונות של המותג ונעביר את המותג שלנו יתרון על ידי העברת מסרים שיווקיים ישירות לקהל היעד. אנו שואפים להגיע למודעות של הלקוחות ולבנות תחושת בטיחות וביטחון סביב המוצר שלנו, תוך הדגשת טווח הנסיעה הארוך ואיכות הסוללה הגבוהה.